Hartger Wassink over het belang van een goed gesprek over onderwijs en een collectieve beroepsidentiteit voor leerkrachten

Als we op Twitter kijken zien we vaak stevige discussies over de staat van het Nederlandse onderwijs en wat er nodig is om dit te verbeteren. Hierbij lijken er kampen te ontstaan die maar moeilijk tot elkaar komen. Een gepolariseerd debat maakt het lastig om samen te werken aan onderwijsvernieuwing. In deze podcast gaan we in gesprek met Hartger Wassink over hoe hij het publieke debat over onderwijs ervaart, wat we kunnen doen om de verschillende meningen en perspectieven te benutten en het belang van een collectieve beroepsidentiteit voor leerkrachten.

Hartger is organisatiepsycholoog en werkte als onderzoeker bij de Open Universiteit en Stichting NIVOZ. Sinds 2018 is hij zelfstandig adviseur voor bestuur en toezicht, met name in het onderwijs. Hij publiceert regelmatig over leiderschap, beroepsidentiteit en professionalisering. In 2018 bracht hij het boek 'R zijn als leider’ uit.

Luister hier het gesprek (of in je eigen podcast app):

Heb je vragen of overwegingen? Deel ze hier of mail naar contact@gespreidleiderschap.nl.

Stefan van Langevelde